4551, Nyíregyháza-Oros Nyíregyházi út 19. (Trans-Vidia Kft.)

Ingyenes szállítás  100 000 Ft felett!


Általános Szerződési Feltételek

Bevezetés

Érvényes: 2025.04.09-től

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.redfoxvadaszbolt.hu webáruház (továbbiakban Webshop), melyet a Trans-Vidia Kft. (továbbiakban Eladó) üzemeltet és a Webshopban értékesített termékeket igénybe vevő személyek (továbbiakban: Vevő) közötti felhasználási feltételeket. Az ÁSZF-et a Webshopban megvásárolható árucikkekre (továbbiakban Termék) alkalmazni kell a Webshopban történő vásárlás esetén.

A Vevő adatainak kezeléséről az Adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik.

A szerződés nyelve a magyar.

A megrendelés írásbeli szerződésnek minősül, melyet a Trans-Vidia Kft. minimum két évig köteles megőrizni. 


Eladó adatai

  • Cégnév: Trans-Vidia Kft.
  • Székhely: 4551 Nyíregyháza-Oros, Nyíregyházi út 19.
  • Adószám: 11243052-2-15
  • Cégjegyzékszám: 15-09-061828
  • Nyilvántartásba v. h.: Nyíregyházi Törvényszék Bírósága
  • Bankszámlaszám: 10300002-27001152-00003285
  • Email cím: info@transvidia.hu
  • Telefon és fax szám: +36-42-450-407, +36-42-450-884

Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk

  • Tárhely-szolgáltató neve: Compose-IT Kft.
  • Tárhely-szolgáltató címe: 1116 Budapest, Sztregova utca 1.
  • Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36305255089
  • Tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@composeit.h

Megrendelés

A Webshop tartalma regisztráció nélkül is bárki számára elérhető, de lehetőség van regisztrációra is.

A Vevőnek a sikeres megrendeléshez a következő adatokat kell megadni/ kiválasztani:

  • szállítási mód
  • fizetési mód
  • telefonszám
  • szállítási név
  • szállítási cím (irányítószám, város, cím, ország)
  • számlázási név
  • számlázási cím
  • e-mail cím

A Vevő elismeri, hogy az általa megadott adatok mindenben megfelelnek a valóságnak. A megrendelés leadásához a terméket a kosárba kell helyezni, amit a termékek mellett elhelyezett „Kosárba” gombbal tehet meg. A kosárba több termék is elhelyezhető, méghozzá oly módon, hogy egy termékkategórián belül kiválasztja a terméket, majd kiválaszt egy újabb termékkategóriát, arra rákattint, ott az újabb terméket kiválasztva, azt szintén a kosárba helyezheti, anélkül, hogy törlődne annak előző tartalma. A Kosár tartalmát megtekintheti, illetve a rendeléshez ugorhat a Webshop jobb oldalán elhelyezett „Kosár” feliratra kattintva.

A megrendelés elküldéséhez az Eladó részére a Vevőnek ki kell töltenie a megrendelési adatlapot, amely a „Rendelés” gomb megnyomása után jelenik meg.

A megrendelés kiszállításának költségét a rendszer súly, térfogat, rendelési összegtől függően automatikusan kiszámolja. A Vevő kiválaszthatja, milyen módon szeretne a termékhez jutni.

A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot, amelyet a jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg. A rendszer figyelmezteti a Vevőt, hogy a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége keletkezik. A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva – amennyiben az adatcsomag elküldésre került – a rendszer automatikusan megköszöni a Vevőnek a rendelést, és tájékoztatja, hogy az Eladó e-mailben is elküldi a megrendelésre vonatkozó összes információt a Vevő által megadott e-mail címre.


Adatbeviteli hibák javítása

A Vevőnek a megrendelés során az Eladó részére való elküldésig lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. (Például a termék törlése a kosárból a kuka ikonra kattintva, a mennyiség megváltoztatása pedig, a mennyiség pontos begépelésével történhet.)

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Az Eladó köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Ha Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, melyre a 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről, illetve a 2001. évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Amennyiben a terméket nem veszik át az Eladó által meghatározott és a Vevő számára ismertetett határidőn belül, úgy az Eladó fenntartja a jogot a rendelés törlésére.

Emellett Eladó fenntartja a jogot, hogy Vevőt úgynevezett Fekete listára tegye, és a továbbiakban a Vevő által használt email cím alapján megtagadja a további megrendelést.


Termékek ára

A Webshopban a termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon, magyar forintban (Ft) van feltüntetve, azonban a termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget.

Az egyedi vevői igények kiszolgálására beszerzendő termékek esetén az Eladó előlegként elkérheti az áru bruttó vételárának 20%-át.


Fizetési módok

A rendszer automatikusan felajánlja a lehetséges/ választható fizetési módokat a megrendelés végösszegének függvényében. A rendszer a következő fizetési módokat kezeli: készpénzes, bankkártyás, utánvételes, online bankkártyás fizetés.


Készpénz, bankkártya

Az áru Eladó üzlethelységében történő átvételekor a Vevő a vételárat készpénzben vagy bankkártyával, magyar forintban fizeti meg az Eladónak. A termék átvételére Vevő csak a fizetést követően jogosult.


Utánvétes fizetés

Amennyiben futár közreműködésével kerül sor a Webshopban megrendelt termék kiszállítására, úgy a Vevő a megrendelt áru esetlegesen szállítási költséggel megnövelt visszaigazolt ellenértékét a futárnak teljesíti.


Online bankkártyás fizetés

SimplePay alkalmazáson keresztül, amely számos bankkártya elfogadását biztosítja biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Az online fizetés üzemeltetője az OTP Mobil Kft.


Szállítási feltételek

A) Szállítás módja

A megrendelt áruk kiszállítását a küldemény jellegétől és súlyától függően az Express One futárszolgálat vagy az MPL futárszolgálat végzi.

A Vevő olyan szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni. Az Eladó a rendelés futárnak történő átadásáról e-mailben értesíti a Vevőt. Amennyiben a Vevő nem tartózkodik a megjelölt szállítási címen, ezáltal a rendelés átvétele meghiúsul, úgy a futár értesítést hagy, az ezen található telefonszámon a Vevő új szállítási címet vagy időpontot egyeztethet. A futár 1 + 1 újbóli alkalommal kísérli meg a rendelés kiszállítását. Ha az újbóli kísérletnél a megadott szállítási címen a futár senkit nem talál, úgy a rendelést az Eladónak visszaszállítja. AZ Eladó a rendelés újbóli kiszállítása érdekében felveszi a kapcsolatot a Vevővel, de a második kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha a vételárat a Vevő átutalással kifizette és az megjelent Eladó számláján.

Amennyiben a kétszeri szállítási kísérlet a Vevő hibájából nem jár sikerrel, úgy az Eladó törli a megrendelést. Ha a Vevő mégis szeretné a rendelés kiszállítását, úgy azt újból meg kell rendelnie a Webshopban.

Az egy címről két vagy több alkalommal sikertelenül kiszállításra került és Eladónak visszaszállított rendelés megvalósulása esetén az Eladó fenntartja a jogot, hogy a továbbiakban adott névre és címre ne teljesítsen megrendelést.

Bizonyos rendelések esetén, a termékek jellemzőiből adódóan csak egyedi szállítási mód kerülhet kiválasztásra, ebben az esetben a rendszer nem tud szállítási költséget számolni, és a táblázatban az N/A felirat jelenik meg. Ilyen esetekben az Eladó a megrendelést követően felveszi a Vevővel a kapcsolatot, tájékoztatja a szállítás költségeiről, illetve pontosítja az egyedi szállítási mód miben létét illetően. Ekkor a Vevőnek lehetősége van eldönteni, hogy adott feltételekkel kéri e a rendelés kiszállítását, dönthet úgy, hogy visszalép a rendeléstől, amit káros jogkövetkezmények nélkül megtehet.


B) Szállítás ideje

A Webshopban megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési határidő 3-10 munkanap.

A termékek várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt a visszaigazolás során tájékoztatja. A meghatározott szállítási időn belül a terméket az Eladó a Vevő részére átadja.


C) Szállítás díja

A szállítási díjakat a rendszer automatikusan számolja, arról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tájékoztatást kap, kivéve az egyedi szállítási módot, ahol rendelést követően telefonon történik az egyeztetés.

Amikor a Vevő átvette a megrendelt terméket, akkor a termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat is rászáll.

Az Eladó előzetes hozzájárulásával a Vevő eltérhet a választott fizetési módtól.

Ha a Vevő a kiszállított termék vételárát nem tudja megfizetni, vagy az Eladónak fel nem róható okból az árut nem lehet átadni, úgy a Vevő köteles az áru rendelkezésre állásával és kiszállításával kapcsolatban felmerült költségeket az Eladónak megfizetni.


D) Személyes átvétel

A személyes átvétel az Eladó 1. pontban feltűntetett telephelyén lehetséges a nyitvatartási időn belül. A megrendelés beérkezése után az Eladó által összekészített termékeket egy előre egyeztetett időpontban a Vevő átveheti. Az áru ellenértékének megfizetése, a végösszegtől függően, történhet készpénzben vagy bankkártyával, erről a Vevő a rendelés visszaigazolásakor tájékoztatást kap.


Számla

Az Eladó a Vevő részére a megrendelt termék kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén az áru átvételekor a kifizetés igazolására a termékkel együtt a számlát is átadja.


Elállási jog

Az itt foglaltak kizárólag a fogyasztókra érvényesek- e fogalom meghatározását a Ptk tartalmazza.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

  • a terméknek,
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A szerződés megkötésének és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja az elállás jogát a fogyasztó. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát indoklás (külön magyarázat) nélkül gyakorolhatja.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kimondottan a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy kimondottan a fogyasztóra szabtak, továbbá bizonyos a 45/2014(II.26) Kormányrendelet által meghatározott termékek esetében a Vevőt nem illeti meg az elállás joga.


A) Elállási jog gyakorlásának menete

Elállás esetén a Vevő köteles a megrendelt terméket az Eladónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy a visszaküldés folyamatát elindítani.

A termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, de ezen felül más költség nem számítható fel a Vevőnek. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Vevő él az elállás jogával, akkor az Eladónak legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül vissza kell téríteni a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, kivéve azon többletköltségeket, amelyek a Vevő által választott szállítási mód és a legolcsóbb szállítási mód között merül fel. Az Eladónak joga van a visszatérítést a termék visszaszolgáltatásáig vagy annak visszaküldését hitelt érdemlő igazolásáig visszatartani.

Az Eladó a visszatérítés során ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint az eredeti ügylet során, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód alkalmazásához hozzá nem járul. A visszatérítésből kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A termékben bekövetkezett értékcsökkenésért a Vevő akkor vonható felelősségre, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.


Szavatosság és jótállás

A) Szavatosság

Az Eladó hibás teljesítése esetén a Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési időn belül – fogyasztói szerződés esetén-, illetve 1 éves elévülési időn belül – nem fogyasztóval kötött szerződés esetén-, azokért a termékhibákért, melyek a termék átadásának időpontjában már léteztek, annak letelte utána Vevő kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni.

A Vevő javítást vagy cserét kérhet, kivéve, ha a Vevő által választott lehetőség lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel jár. Amennyiben javításra vagy cserére nincs mód, vagy azt a Vevő nem kérte, ebben az esetben a Vevő igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak jelentéktelen hiba miatt helye nincs.

A Vevő az Eladóval szemben közvetlenül érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A Vevő köteles az észlelt hibát legkésőbb 2 hónapon belül közölni az Eladóval.

A hiba közlésén túl a Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb feltétele a szerződés teljesítésétől számított 12 hónapon belül, ha igazolja (számla, vagy számlamásolat bemutatásával), hogy a terméket az Eladótól vásárolta. Ekkor a szavatosság alól az Eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadás után keletkezett. Ha bizonyítást nyer, hogy a hiba a Vevőnek felróható okból keletkezett, úgy az Eladó nem köteles helyt adnia szavatossági igénynek.

A szerződés teljesítésétől számított 12 hónap letelte után már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Amennyiben a Vevő szavatossági igényét csak a termék egy elkülöníthető részére érvényesíti, úgy a termék többi részére a szavatossági igény nem minősül érvényesítettnek.

A termék hibája esetén a Vevő kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ugyanazon hiba miatt mindkét igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesítheti. Érvényesített termékszavatossági igény esetén azonban a Vevő a kicserélt termékre, vagy a kijavított részre vonatkozóan érvényesíthet kellékszavatossági igényt.

A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A hiba felfedezése után legkésőbb két hónapon belül a Vevő köteles a hibát közölni, az ezt követő késedelmes közlésből eredő kárért a Vevő felelős.

A Vevő a termékszavatossági igényét a gyártóval (Ptk szerint gyártó a termék előállítója és forgalmazója) vagy az Eladóval szemben érvényesítheti.

A gyártó és az Eladó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja a következők minimum egyikét:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező előírás alkalmazásából ered.

B) Jótállás (garancia)

Tájékoztató a jótállási jogokról

A jótállás időtartama fogyasztási cikkenként:

  • Bruttó 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év;
  • Bruttó 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év;
  • Bruttó 250.000 forint eladási ár felett 3 év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezte üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okkot, vagy az áttérés indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezésének hiányában – valamint, ha a Ptk. kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezései alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közléstől számított harmincadik napig nem kerül sor – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve 10kb-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így külön tekintettel kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető, amelynek nem tehető feltételévé a termék felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja.

Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgáltatónál közvetlenül is érvényesítheti.

A vállalkozás a jótállási igény bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésnek eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerint elismervény átadására köteles.


Felelősség

Az Eladó a Vevőnél jelentkező termékhasználatból eredő következménykárokért felelősséget nem vállal.

Az Eladó nem felelős az alábbiakért:

  • A Webshopban megjelenített termék kifogyása. 
  • Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó nem felel a Webshop használói által tanúsított magatartásért. A Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Webshop használata során harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vevő kizárólagosan felelős a saját magatartásáért, a jogsértések felderítése végett az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal.

A Webshop használata során elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, valamint jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket jogosult, de nem köteles keresni.

A Webshop és honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) is tartalmaznak, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek, e szolgáltatók tevékenységéért és adatvédelmi gyakorlatáért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vevő elfogadja, hogy a Webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat figyelembe véve köteles eljárni, amennyiben a Vevő államának joga szerint a Webshop használatával összefüggő bármilyen tevékenység nem megengedett, a használatért kizárólag a Vevő felelős.

Amennyiben a Webshop felületén a Vevő kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul az Eladónak jelezni, aki, ha a jelzést megalapozottnak találja, jogosult a kifogásolt tartalom törlésére vagy annak módosítására.


Szerzői jog

Szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt áll a Webshop és honlap egésze, annak szövege, grafikus elemei, technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei. A Webshop felületén vagy a Webshopon keresztül nyújtott szolgáltatások során megjelenített valamennyi tartalom, bármely szerzői mű, és más szellemi alkotás (többek között valamennyi grafika és egyéb anyag, Webshop felületének elrendezése, szerkesztése, a használt szoftveres és egyéb megoldások, ötletek, megvalósítások) szerzői jogi jogosultja vagy feljogosított felhasználója az Eladó.

A Webshop tartalmának, illetve egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy nyomtatása csak magáncélú felhasználás esetén vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélon túli felhasználás (például adatbázisban tárolás, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel stb.) kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A Vevő nem jogosult a Webshop felületén szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy használatára, hasznosítására. A Webshop rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen illetve a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók, hasznosíthatók.

A Webshop és honlap tartamát harmadik személy honlapján vagy bármely más írott vagy szóbeli módon az Eladó engedélye nélkül, bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli, úgy másolt tartalmanként (beleértve a teljes oldal 20%-ánál nagyobb mértékben átvett tartalom) napi 200.000Ft + Áfa összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A www.redfoxvadaszbolt.hu domain névre, valamint az ehhez kapcsolódó aldomainekre, a lefoglalt más domainekre, aloldalakra és internetes reklámfelületekre az Eladó minden jogát fenntartja. Az Eladó adatbázisának listázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjának visszafejtésére irányuló minden tevékenység tilos, kivéve, ha ahhoz az Eladó hozzájárult. Tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve a keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy a meglévő adatokat módosítani külön megállapodás vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül.

A Vevő elfogadja, hogy az általa feltöltött adatokat az Eladó a vonatkozó Adatvédelmi Nyilatkozat keretei között bármikor, bárhol, korlátozás és külön díj megfizetése nélkül felhasználhatja.


Jogérvényesítési lehetőségek

A) Panaszügyintézés Eladóval

Az Eladó tevékenységével vagy a termékkel kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Vevő az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Cégnév: Trans-Vidia Kft.
  • Székhely és levelezési cím: 4551 Nyíregyháza-Oros, Nyíregyházi út 19.
  • Email cím: info@transvidia.hu
  • Telefon és fax szám: +36-42-450-407, +36-42-450-884

A Vevő a kifogását a 13.A) pontban feltűntetett elérhetőségeken előterjeszti. Az Eladó a szóbeli panaszt a hatályos jogszabályok értelmében, ha a panasz jellege megengedi, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges vagy a panasz kezelésével a Vevő nem ért egyet, akkor az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melynek másolati példányát átadja a vevőnek a személyen közölt szóbeli panasz esetén, vagy telefonon közölt panasz esetén megküldi a Vevőnek az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal együtt és továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Az Eladó a panasz visszakereshetőségét segítendő a telefonon közölt panaszt egyedi azonosítószámmal látja el, amelyet a Vevővel köteles közölni.

Az írásbeli panasz beérkezését követő 30 napon belül az Eladó köteles a panaszt megvizsgálni és azt érdemben megválaszolni, valamit gondoskodni arról, hogy a válasz eljusson a Vevőhöz. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy köteles érdemi válaszában megindokolni álláspontját.

Az Eladó 5 évig köteles a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát megőrizni.

A Vevő által előterjesztett kifogásokat az Eladó a fent említett elérhetőségeken, hétköznapokon 08:00-16:00 között panasz-ügyintézési időben fogadja.


B) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Az eljárás megindításának feltétele hogy a Vevő az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra a Vevő által megjelölt Békéltető Testület illetékes.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az iratot, illetve annak másolatát, amely tartalmára a fogyasztó hivatkozik. (pl. a vállalkozás írásbeli nyilatkozata, melyben elutasítja a panaszt)

A Békéltető Testület weboldala: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületek: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Web: www.baranyabekeltetes.hu


Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu


Budapesti Békéltető Testület

Illetékességi terület: Budapest

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Web: www.bekeltet.bkik.hu


Csongrád Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Web: www.bekeltetes-csongrad.hu


Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Web: www.www.bekeltetesfejer.hu


Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Web: www.bekeltetesgyor.hu


Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Web: www.hbmbekeltetes.hu


Pest Vármegyei Békéltető Testület

Illetékességi terület: Pest Vármegye

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Web: www.panaszrendezes.hu


A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény – továbbiakban Fgytv. 18. § (1) bekezdése szerint: A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása tekintetében fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Eladónak a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettsége van. Az eljárás során a feleket azonos jogok illetik meg, mindkét fél kifejtheti az üggyel kapcsolatos álláspontját, indítványt tehet stb.


A békéltető testület határozatai

Ha Eladó az eljárás során arról nyilatkozik, hogy a tanács döntését kötelezésképpen fogadja el, a törvény szóhasználatával élve aláveti magát, akkor a tanács minden esetben kötelező határozatot hoz, melynek érvényét tekintve azonos egy bírósági határozatéval és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni.

Ha az eljárás célja maradéktalanul teljesül, és egyezség születik a felek között akkor az egyezség formájában egy kötelező érvényű határozatba foglalják, melyhez fűződő joghatások megegyeznek az alávetés során említettekkel.

A tanács kötelező határozatának, illetve a határozattal jóváhagyott egyezségnek a végrehajtását - abban az esetben, ha Eladó nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak - a bíróságtól kérheti a fogyasztó.

Ha Eladó az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy az eljárásban nem vesz részt, úgy az eljáró tanács a rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok mérlegelése alapján ajánló határozatot hozhat.

Ajánlás jellegű határozat esetében Eladó nem köteles eleget tenni a határozatban foglaltaknak. Ilyen esetekben a fogyasztónak írásban értesíteni kell a testületet, ha a határozatban foglaltakat Eladó nem hajtja végre. Abban az esetben, ha Eladó a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a testület továbbítja az értesítést a testületet működtető kamarának, illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek. Ezek a szervek - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosultak, illetve, ha az ajánlásban foglaltak a békéltető testület határozata szerint a fogyasztók széles körét érintik, - a panasszal érintett vállalkozás nevének feltüntetésével - és az eljárás eredményét nyilvánosságra hozni.

Ha az ügy megítélése érdemben nem lehetséges, vagy a panaszos igénye megalapozatlan a tanács megszünteti az eljárást.


Jogorvoslat, fellebbezés

Fontos kiemelni, hogy a tanács határozata nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybe vételére a Békéltető Testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.


C) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, azaz a területileg illetékes kormányhivatalokál

A Vevő bírósági eljárást kezdeményezhet, amennyiben a közte és az Eladó között fennálló jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik.

Fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz, azaz a területileg illetékes kormányhivatalokhoz is lehet fordulni. A fogyasztóvédelmi hatóság külön kérelemre és hivatalból is eljárhat.


A megyei kormányhivatalok listája ezen a linken érhető el, elérhetőségeik:

Budapest Főváros Kormányhivatala

Cím: 1056 Budapest, Váci utca 62-64.

E-mail: budapest@bfkh.gov.hu

Telefon: 06-1-328-5862


Pest Megyei Kormányhivatal

Cím 1052 Budapest, Városház utca 7.

E-mail pest@pest.gov.hu

Ügyfélszolgálat telefon (1) 328-5812

(1) 485-6957

(1) 485-6926


Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Cím: 6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 226.

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/bacs-kiskun

E-mail: kormanyhivatal@bacs.gov.hu

Telefon: 06-76-513-713


Baranyai Megyei Kormányhivatal

Cím: 7623 Pécs, József A. u. 10.

Levélcím: 7602 Pf. 405

Telefon: 06 (72) 507-000

Fax: 06 (72) 507-012

E-mail: hivatal@baranya.gov.hu


Békés Megyei Kormányhivatal

Cím: 5600 Békéscsaba, Derkovits sor 2.

Levelezési cím: 5601 Békéscsaba, Pf. 389.

Telefon: (66) 622-000

Fax: (66) 622-001

E-mail: vezeto@bekes.gov.hu


Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal

Levelezési cím: 3530 Miskolc, Pf.: 367.

Telefon: (46) 512-901

Telefax: (46) 512-903

E-mail: hivatal@borsod.gov.hu


Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal

Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Honlap: www.kormanyhivatal.hu/hu/csongrad

E-mail: vezeto@csongrad.gov.hu

Telefon: (62) 680-663

Telefax: (62) 680-601


Fejér Megyei Kormányhivatal

Cím: 8000 Székesfehérvár Szent István tér 9.

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/fejer

Levelezési cím: 8050 Székesfehérvár Pf. 242.

E-mail: hivatal@fejer.gov.hu

Telefon: (22) 526-900


Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal

Cím 9021 Győr, Árpád út 32.

Telefon (96) 795-738

Fax (96) 795-605

E-mail hivatal[kukac]gyor.gov.hu


Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-bihar

Cím: 4024 Debrecen, Piac u. 54.

Levélcím: 4002 Debrecen Pf. 83.

E-mail: hivatal@hajdu.gov.hu

Telefon: (52) 504-100


Heves Megyei Kormányhivatal

Cím: 3300 Eger, Kossuth Lajos út 9.

Levélcím: 3301 Eger, Pf.: 216.

Telefon: 06 (36) 521-500

06 (36) 521-502

06 (36) 521-514

Fax: 06 (36) 521-525

E-mail: titkarsag[kukac]heves.gov.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal

Cím: 5000 Szolnok, Kossuth Lajos u. 2.

Levélcím: 5001 Szolnok, Pf. 111.

Telefon: (56) 795-764

Fax: (56) 795-789

E-mail: titkarsag@jasz.gov.hu


Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal

Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.

Levelezési cím: 2800 Tatabánya, Pf: 173.

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/komarom-esztergom

Hivatal E-mail: hivatal@komarom.gov.hu

Telefon: +36 (34) 515-100


Nógrád Megyei Kormányhivatal

3100 Salgótarján, Zemlinszky R. út 9.

Telefonszám: 06 (32) 620-702

E-mail cím: hivatal@nograd.gov.hu


Somogy Megyei Kormányhivatal

Cím: 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1.

E-mail: hivatal@somogy.gov.hu

Telefon: 82/502-600


Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

Cím: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.

Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Pf.: 199

E-mail: hivatal@szabolcs.gov.hu

Honlap: www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg

Telefon: (42) 599-300


Tolna Megyei Kormányhivatal

Cím: 7100 Szekszárd, Augusz Imre utca 7. Pf.: 136

E-mail: hivatal@tolna.gov.hu

Telefon: (74) 529-871

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/tolna


Vas Megyei Kormányhivatal

Cím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.

Telefon 06-94-517-117

Fax 06-94-517-105

E-mail: kormanyhivatal@vas.gov.hu


Veszprém Megyei Kormányhivatal

Cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér. 1.

Honlap: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem

E-mail: vemkh.hivatal@veszprem.gov.hu

Sajtókapcsolat: vemkh.sajto@veszprem.gov.hu


Zala Megyei Kormányhivatal

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi D. u. 10.

Levélcím: 8901 Zalaegerszeg, Pf.: 227.

Telefon: 92/507-700

Fax: 92/507-705

E-mail: hivatal@zala.gov.hu


D) Európai Bizottság online vitarendezési platformja

A gyakorlatban is elérhető az Európai Bizottság online vitarendezési platformja (European Online Dispute Resolution (ODR) Platform), amely olcsó és gyors alternatívát kínál a webáruházak és az online vásárlók közötti esetleges jogviták rendezésére, továbbá a két fél közötti bizalomépítést is segíti.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformját az alábbi linken találod: Európai Bizottság online vitarendezési platform


Egyéb rendelkezések

A) Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Az árváltoztatás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja, ezen változások a honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.

Jelen ÁSZF-et a vásárlók Webshop felületén történő előzetes tájékoztatása mellett az Eladó egyoldalúan is módosítani jogosult, amely módosítások a Vevővel szemben a Webshop módosítást követő első használatakor válnak hatályossá, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.


B) Tulajdonjog fenntartása

A termék az Eladó tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a Vevő birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy az Eladó irányába a Vevő felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webshopon előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor, bármilyen változást, javítást hajtson végre és hogy a Webshopot más domainnév alá helyezze át.